2013. május 13., hétfő

Upfronts 2013

Napra pontosan egy év telt el a tavalyi upfrontsos bejegyzésem óta, úgyhogy ideje összeszedni azokat a sorozatokat, amik a következő évadban startolnak el. Előtte azonban essen pár szó a 2012/2013-as évadról. 

A tavalyi felhozatalból kevés sorozatot próbáltam be, ennek köszönhetően majdnem mindegyikről született írás. Nem volt rossz a szezon, kevés kivételtől eltekintve az újoncok azt a színvonalat hozták, amit vártam tőlük. 
Revolution (pilotkritika): a tavaly kikerült trailer alapján voltak fenntartásaim, amik aztán beigazolódtak a pilotban. Hamar megkapta a sorozat a 2. évados berendelést, én viszont a nyitórész után búcsút intettem Eric Kripke és JJ Abrams projektjének.
Hannibal (pilotkritika): az egyetlen olyan újonc, ami minden várakozásomat felülmúlta. Még nem született döntés a sorozat sorsáról, de nagyon fogom sajnálni a kaszáját. (Update: berendelték a 2. évadot!)
Animal Practice (pilotkritika): elég felszínes lett a pilot és mivel nem sokkal készőbb elkaszálta az NBC, nem éreztem késztetést a folytatásra. 
The Following (pilotkritika): színészi játékot tekintve rendben volt a pilot, de történetileg és a megvalósítást tekintve többet vártam tőle.
Last Resort (pilotkritika, évadkritika): sokáig ezt éreztem a legjobb újoncnak, de az évad második fele már nem tudta megközelíteni az első részek színvonalát.
666 Park Avenue (pilotkritika, évadkritika): nagyon tetszett a témája, de a kasza miatt igencsak összecsapott befejezést kapott. 
Zero Hour (pilotkritika, "évadkritika" az első 3 rész után): a hibái ellenére le tudott kötni és végig szórakoztató maradt. A nyáron adásba kerülő részek még megtekintésre várnak, úgyhogy kíváncsi vagyok, hová fut ki ez a kalandsorozat. 
Elementary (pilotkritika): több helyen is írják, hogy fejlődött a sorozat, én a pilot után jegeltem ezt a Sherlock Holmes adaptációt. 
Vegas (pilotkritika): nem volt különösebb bajom a pilottal, a folytatás mégsem volt elég meggyőző. A heti nyomozás túl sok időt vett el az átíveléstől, ezért néhány epizód után megváltam a Vegastól. 
Lássuk akkor az utánpótlást csatornánkénti bontásban! 

NBC

1. Dracula
A téma tetszik, de félő, hogy a szerelmi szállal elrontják. Az esélyt természetesen megkapja majd.

2. The Blacklist
Nem rossz, az előzetes ismeretében még bármi kisülhet belőle. Mondjuk a hétfő este 10 órás sáv nem a legszerencsésebb, de talán sikerül túlélnie.

3. Crossbones 
Bár a Starz is indít egy kalózos szériát (az a Black Sails címet viseli), ezt a sorozatot is várom. Jónak tűnik az alapanyag, úgyhogy remélem, nem szúrják majd el. 

4. About a Boy
A film eddig kimaradt nekem, de az alapötlet hosszútávon működhet. 

FOX

1. Brooklyn Nine-Nine
Leírás alapján rögtön a Good Guys ugrott be, úgyhogy ha ahhoz hasonló színvonalat hoz, akkor már elégedett leszek.

2. Us & Them
Csak a színészek miatt adok neki esélyt, a történet nem igazán fogott meg.

3. Wayward Pines
A kisvárosban játszódó krimik a gyengéim, de ha a szokásos paneleket vonultatja fel, akkor hamar búcsút fogok tőle venni.

ABC

1. Mind Games
Problémamegoldás, pszichológiai manipuláció, Christian Slater és Kyle Killen. Jól hangzik.

2. Mixology
High concept szitkom? Wow! Kíváncsi vagyok, mit hoznak ki belőle.

CBS

1. Intelligence
Josh Holloway miatt mindenképp meglesem a pilotot, de a sztori nem hozott lázba. Igaz, a Chuck is hasonló sorozat volt, szóval nem kizárt, hogy ez is siker lesz majd.

2. The Crazy Ones
Sok minden kihozható az alapötletből és a színészgárda sem utolsó.

3. We Are Men
Ugyanazt tudom írni, mint az előzőnél. 

CW

1. Reign
Ha a Showtime-on vagy az HBO-n menne, akkor jobban érdekelne, de így is kíváncsi vagyok, hogyan képzel el a CW egy kosztümös sorozatot.

2. The 100
Ez egész jónak tűnik. Ha a megvalósításra is odafigyelnek, akkor korrekt sorozat lehet belőle.

És akkor meg is volnánk. :) Ahhoz képest, hogy pár hete mennyire hidegen hagytak a jövő évi újoncok, 14 sorozat fogott meg elsőre. A fele ráadásul szitkom, úgyhogy végeredményben nem lesz olyan sok sorozatom ősztől.

2 megjegyzés:

  1. Nekem ez a tévés évad valami botrányosan rossz volt. Az újoncok mind elvéreztek nálam. Talán az Arrow tudta tartani magát a legtovább. Alig maradt sorozat, amit nézek. Bevallom 2-3-at csak azért nem kaszáltam el, mert akkor tényleg elég karcsú lenne a listám a nyomon követett sorozatokról.

    A jövő évad ígéretesnek néz ki. Amit nézek, abból hat fog folytatódni. Az újoncok közül van 13, ami érdekel. Ezek közül legjobban a Resurrection keltette fel az érdeklődésemet. Hasonló tematikájú a francia Les Revenants, amit most kezdtem el. Hát mit mondjak... ha az amerikai változat hozza legalább a minőségnek a felét, megelégszem.

    VálaszTörlés
  2. Szerintem nem volt annyira rossz. Több ígéretes alapötlet is képernyőre került, csak sajnos a legtöbbjük nem érte meg a 2. évadot. A Revolution és a Following hamar érdektelen lett számomra, az Arowba pedig még nem kezdtem bele. Fura, mert tavaly egyik CW-s újonc sem érdekelt, erről a sorozatról meg jobbára pozitív véleményeket olvasni.

    A Resurrection engem nem igazán hozott lázba. A Les Revenants kellemes néznivaló volt (írtam is róla), az amerikai változatban viszont nem akarok csalódni. (Prekoncepciók, tudom, de az előzetes sem győzött meg arról, hogy legalább a pilotnak esélyt adjak.)

    Ettől függetlenül a jövő évad bíztatónak tűnik, bár a posztban felsoroltak közül muszáj majd kaszálnom, mert ennyi sorozatra tuti, hogy nem lesz időm. :D

    VálaszTörlés