2012. május 14., hétfő

Upfronts 2012

Ismét elérkezett az upfronts, vagyis megvannak azok a sorozatok, amikre ősszel számíthatunk. Mielőtt azonban ezekre rátérnék, röviden értékelném a 2011/12-es évadot. 

Tavaly viszonylag sok sorozatot vártam és elég sokat meg is tudtam tekinteni. Az évadot a high concept sorozatok bukásaként is elkönyvelhetjük, mert sem a Terra Nova, sem az Alcatraz nem volt hosszú életű. Mindkettő csalódás volt, úgyhogy már a pilot után megváltam tőlük. A Ringer sem nyűgözött le, a megvalósítás nagyon sok sebből vérzett. A River és az Awake viszont sokkal jobban bejött, mint vártam. Ezek is csak egy évadot értek meg, de a készítők jól ki tudták használni az alapsztori nyújtotta lehetőségeket.
Olyan sorozatok is szerepeltek a listámon, amik a mesék világába repítik a nézőt. A Grimm kellemes darabnak ígérkezett, a Secret Circle viszont nem tudott újat mutatni ezen a palettán.
A drámák mellett két szitkomot vártam, de az Up All Nighttól és a New Girltől is búcsút vettem a pilotot követően. A Suburgatory - bár nem szerepelt a várós újoncok között -, 5 rész után kifulladt.
A Once upon a Time-ot, a Person of Interestet, a Prime Suspectet és a Revenge-t pedig még nem sikerült bepróbálnom. 
Lássuk akkor az idei felhozatalt csatornánkénti bontásban. Ismételten csak azokat emelem ki, amik érdekesek számomra.

NBC

1. Revolution
Amikor megláttam Eric Kripke és JJ Abrams nevét, akkor a várós projektek között szerepelt, a trailer megtekintése után viszont más véleményen vagyok róla. Posztapokaliptikus a téma, de rengeteg olyan elemet felvonultat, ami a közelmúltban elhasalt high concept sorozatokra (Terra Nova, Event, Flash Forward) emlékeztet. Ráadásul mivel egy család áll majd a középpontban, borítékolható, hogy az évad nagy része családi drámázásból fog állni. A pilotot mindenesetre bepróbálom majd, de nem jósolok nagy jövőt ennek a szériának. 

2. Hannibal
A már ismert Hannibal Lecter történet sorozatos formában. Bármi kisülhet belőle, de bízom benne, hogy hosszútávon nézős lesz majd.

3. Animal Practice
Állatorvosos szitkom, de látok benne annyi potenciált, hogy a pilot után is érdekes maradjon.

FOX

1. The Following
Van egy kis Alcatrazos beütése, de tetszik, hogy a sorozatgyilkosok hangsúlyosabban lesznek jelen, mint más krimisorozatokban. A szereplőgárda is szimpatikus, úgyhogy ez egész jó kezdésnek. Midseasonben érkezik majd.

ABC

1. Last Resort
Tengeralattjáró, sziget, új élet, hazajutás. Meglesz a Lost utódja? Meglátjuk.

2. 666 Park Avenue
Ezt nagyjából azóta várom, hogy az első infók kijöttek erről a projektről. Tetszik az alapötlet és a színészek is jók, úgyhogy nagy elvárásaim vannak a pilot és a sorozat felé.

3. Red Widow
Nem a legvárósabb újonc, úgyhogy csak akkor veszem elő, ha jó véleményeket olvasok majd róla.

4. Zero Hour
Vérbeli összeesküvéses, nyomozós sorozatnak ígérkezik. Jöhet.

CBS

1. Elementary
Ez lesz az amerikai Sherlock, ami még jól is elsülhet. A britet nem hiszem, hogy felül fogja múlni, de remélhetőleg ez is nézős lesz majd. A színészeken nem fog múlni, meglehetősen jó csapatot sikerült összeszedni.

2. Vegas
Las Vegas, 1960-as évek, sheriff és leszámolás. Bár a vadnyugati sorozatokból a Justified az etalon, ez is jó sorozatot sejtet. Ennek ellenére csak mérsékelten várós, mert nem biztos, hogy egy évadnál tovább kitart majd a sztori.

CW

Szinte minden évben van egy-két olyan projektje a legkisebb network adónak, ami megtetszik, idén viszont az a helyzet állt elő, hogy egyik újonc sem érdekel különösebben. Ettől függetlenül nem kizárt, hogy valamelyiket bepróbálom majd, de elsősorban a kritikák és a vélemények fognak dönteni.

Az eddigi évektől eltérően idén nem állítok össze rangsort. A várt újoncsorozatok vagy high concept jellegűek vagy nyomozósok és nagyon minimális lenne közöttük a különbség. A legtöbb újonc egyébként midseasonben érkezik majd, így majd akkor lesz érdekes látni, mennyire váltotta be egy-egy újonc a hozzá fűzött reményeket.

5 megjegyzés:

  1. Nagyobb különbségekre számítottam, annyira nem is sok.:)
    Olyan fura, mikor azt olvasom másoknál, hogy már az első rész sem tetszett a Terra Novából, és utána kaszálta is. Nekem meg olyan kedvenc lett.:)
    Nem kezdted el a Revenge-t?? Hú, micsoda nyári darát lehetne belőle, ha tetszeni fog!

    Bennem még nem tisztázódott le, hogy mik érdekelnek az újak közül, még csak belelestem a felhozatalba.

    VálaszTörlés
  2. Ízlések és pofonok. :)
    Igen, a Revenge sajnos időhiányban kimaradt. De mindenképpen belenézek majd, mert jó kritikákat olvastam róla. Vicces egyébként, hogy megint azok a sorozatok maradtak ki, amiket abszolút nem vártam és minőségiek.

    Az újoncok listája még szerkesztés alatt áll (ahogy letisztázódik a csatornák kínálata, úgy frissítem ezt a bejegyzést), de egyelőre kevés ötlet fogott meg. Majd ha lezajlik az upfronts, akkor majd írok egy összegzést, hogy mennyit tervezek lecsekkolni ősszel.

    VálaszTörlés
  3. Igen, én is mindig megvárom a végét.:)

    VálaszTörlés
  4. Húha, engem sokkal több minden érdekel leírás+kép alapján:))) videókat viszont sosem nézek, ha láttam volna őket, biztos kihúznék párat a listáról.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem még ez is sok. :) Ennyi újoncra biztosan nem lesz időm, főleg midseasonben. De addigra már kicsit karcsúsodni fog a lista. :)

      A képek nagy része szerintem borzasztó. Agyon vannak photoshoppolva és van, amelyiken tök ellenszenvesnek tűnnek a színészek. A videó szerintem informatívabb, az alapján könnyebben el tudom dönteni, hogy érdekel-e az adott sorozat vagy sem.

      Törlés