2016. március 30., szerda

45 years - 45 év (2015)

Kate és Geoff negyvenötödik házassági évfordulójáig már csak egy hét van hátra. Jól haladnak az előkészületek az ünnepléshez. De egy váratlan levél mindent felborít: Geoffet arról értesítik, hogy évtizedekkel ezelőtt eltűnt régi szerelmének holttestét megtalálták egy svájci gleccserbe fagyva. Az ünnepség előkészületei ezután nem maradnak feszültség nélkül. 


Elég sokáig halasztottam ennek a filmnek a megtekintését, mert viszonylag későn jött ki belőle nézhető verzió. A sztorival nagyjából tisztában voltam, a film összessége mégis meglepett. Ha a felszínt nézem, akkor lényegében azt kaptam, amit vártam: egy 45 éve házas pár egy hetét követjük nyomon a házassági évfordulójuk előtt. A film mélyebb rétegeit nézve viszont egy érdekes utazásnak lehettem tanúja, ami a látszólag tökéletes házasságtól az érzelmi egyensúlyvesztésen keresztül a kapcsolat legelemibb pontjainak megkérdőjelezéséig jut el. 


A maga nemében érdekes volt ez az utazás, mert kíváncsi voltam, hogy végződik majd a közelgő évforduló. Szerencsére nem kellett csalódnom, mert pontosan úgy végződött ez a helyzet, ahogy számomra logikus lett volna. Mindez igen lassú tempóval járt, de a karakterek kibontásához és a történet kifejtéséhez mindenképpen szükséges volt. 


Azt nem mondanám, hogy világmegváltó alkotás a 45 év, de sikerült elgondolkodtatnia. A színészi játék számomra nem volt annyira különleges, így inkább átlagosnak mondanám a filmet. A hasonló korosztályról készített Amour és a Keleti nyugalom - Marigold Hotel jobban megfogott anno. 

Értékelés: 6/10

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése