2015. március 29., vasárnap

Fortitude - pilot

Lassan az első évad végéhez közeledik ez a brit sorozat, én azonban még csak most jutottam el a pilotig. A helyszín egy Izlandhoz közeli sziget, egészen pontosan Fortitude városa, ahol mindenkinek van munkája és tető a feje fölött, ezért ismeretlen a bűnözés. Ám amikor a nemrég érkezett fiatal tudós meghal, a kisváros élete egy csapásra megváltozik. 


Az elmúlt években sok kisvárosi gyilkosságos sorozat került képernyőre (mint például a The Killing vagy a  Fargo), így nagyjából tudtam, mi vár rám a duplarész 90 perce alatt. A cselekményvezetésben nem sok újdonság van, gyakorlatilag ugyanazokat a köröket futják le, mint a nyomozós sorozatokban általában. Kapunk rejtélyt (pontosabban egy megmagyarázhatatlan jelenséget), egy csomó szereplőt különböző élethelyzetekkel és persze konfliktusokat, amelyek segítenek, hogy egy kicsit jobban megismerjük a városlakókat. 


A pilot legnagyobb erőssége egyértelműen a helyszín. Lélegzetelállító az izlandi táj és a fények, a külső helyszíneken játszódó jelenetekből szinte árad a zimankó és a nyomasztó hangulat. Még jegesmedvéket is mutatnak, amik élve marcangolják szét áldozataikat. Ennyiben viszont ki is merül a varázs, mert bár szeretem a lassú krimiket, a nyitórészt majdhogynem végigunatkoztam. 


Pedig a színészek jók és némi karakterizációval is szolgált a pilot, de a sorozat így sem tudott megnyerni. Lehet, hogy azért, mert telítődtem a műfajjal, de még a harmadik rész előzetese után sem érdekel túlzottan a folytatás. Mind a rejtély, mind a felmerülő kérdésekre adható válaszok hidegen hagynak; csakúgy, mint a gyilkos kiléte. Hiába van egy-két szimpatikus szereplő, ez kevés ahhoz, hogy a következő részre is maradjak.

Értékelés: 5/10

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése