2010. augusztus 18., szerda

Lost

Az esős, hűvös időnek köszönhetően végre csatlakozhattam a Lost-nézők népes táborához. Február környékén kezdtem bele a sorozatba és az volt a tervem, hogy a sorozatfinálét már az amerikai vetítéssel párhuzamosan nézem majd. Ez (különböző okok miatt) sajnos meghiúsult, így viszont szinte megszakítás nélkül nézhettem meg a sorozat maradék 3 és fél évadát.

A sztorit mindenki ismeri, ezért csak nagyon röviden írnék róla: az Oceanic 815-ös járat lezuhan egy trópusi szigetre, a szerencsétlenség túlélői pedig megpróbálnak boldogulni a szigeten, amíg a mentőcsapatra várnak. A sorozat során megismerjük ezeket a túlélőket (a múltjukat, a személyiségüket), valamint a sziget múltjára és a többi lakójára is fény derül.
A sorozat során rengeteg kérdés merül fel és ha nem is mindre, de a nagy részükre megkapjuk a válaszokat is.
Bővebben nem nagyon lehet elmesélni a cselekményt, mert a Lost inkább a karakterekről szól. Ennek ellenére a történet is haladt előre, több olyan epizód is volt, aminél mindkét tényező tetszett.
Kedvenc szereplőm nincs, mindegyik karaktert úgy szeretem, ahogy van.
Az évadzáró részek izgalmasak voltak, mindegyik után várós volt a folytatás, emiatt nem irigylem azokat, akik az amerikai vetítéssel párhuzamosan nézték a sorozatot.
A számtalan emlékezetes momentum mellett elég sok könnyfakasztó jelenet volt: Charlie halála, Juliet lezuhanása a bomba mellé, amikor Jin és Sun a tengeralattjáróban ragadtak, valamint a 6. évad fináléjának záró képsorai.

A sorozat zsenialitása vitathatatlan, végig látszik rajta a kidolgozottság és az, hogy a készítők tudják, mit csinálnak.

Értékelés: 10/10, annak ellenére, hogy nem minden tetszett a zárórészben.

2 megjegyzés:

  1. Nem tudom, hogy mikor fognak készíteni hasonlóan remek sorozatot. Nagyon szeretem a Lostot. Remek karakterek, egy izgalmas történetbe ágyazva.

    Igaz, hogy csak a 3. évadtól néztem az amerikai vetítéssel párhuzamosan, de jó volt az úgy is. Ki lehetett bírni a nagy szüneteket is, addig meg lehetett kombinálni és elmélkedni a látottakon. Szóval nálam a LOST A sorozat.

    VálaszTörlés
  2. "Remek karakterek, egy izgalmas történetbe ágyazva."

    Nekem is ez tetszett a Lostban. Nagyon szeretem az olyan sorozatokat, ahol a szereplők és a történet is ki van dolgozva. Egész biztos, hogy újra fogom majd nézni, mert tényleg a legjobb sorozatok között van a helye.

    VálaszTörlés